Tuesday, January 19, 2010

Self Imposed Isolation

Photobucket
exploring. learning. growing.

Tuesday, January 12, 2010

Street Gospel!

Dear Suga Free,
You are the only pimp I love!
I thank you for your phenomenal lyricism
and your ability to speak the truth...your crazy quotables!
You are a West Coast legend. *throws up dub*


9th grade...this was my jam! Still is! You gotta see me on the school bus with all the L.A.C.E.S Inglewood/Hawthorne/Compton transplants chanting all these jams at the top of our lungs! The album is Street Gospel and has more hip hop quotables on it than the entire last decade of hip hop has produced. A lot of cats outside of Cali don't know about Suga Free *shame, but it's not your fault*
*note the cameo by THEO (the Asian dude with the sexy voice from 92.3 the beat) *my LA folks know what's up!
Pick anyone of these lines as your mantra for 2010, and be changed forever!
-If you stay ready, you ain't got to get ready
-Get yo' money why you bull$hittin!
-Same thang go around gonna come right back around!
-Now I ain't tryna break nair finga nail by goin oops upside yo' head!
-Imma regroup from woo woop and change my game!
-Don't ask nobody ask me baby!





Yes, he is a pimp.
Yes, his finger waves and perm
are tighter than yours will ever be!


Clearly, I could go on!

N'Joy

Sunday, January 10, 2010

ILike!

Happy New Year! #randomfact-- I watch a lot of videos online.
Don't we all. Isn't it all about youtube/Vimeo academy
one way or another???
Information and Aquarian age and all...
I figured it would be nice to share some stuff
that I am enjoying at the moment with you. N'Joy!

Shabazz Palaces - "Belhaven Meridian"

Monday, January 4, 2010

Me and my nephew Kenny!



Hey Y'all! The proud auntie in me has to let you know that
my nephew Kenny is 10 yrs old today! Time flies!
I remember being called to the hospital while he was being born!
He and I have a yearly tradition of recording a song and a music
video every year around this time. I usually only share these videos
with fam, but this year he told me that he wanted me to post it on my
blog to share with all of you :) It's a freestyle...we talk about Corn Dogs,
professional development, and of course, Go(ing) Cosmic! Enjoy!
The beat is "DFTF" off the "Yancey Boys" Instrumental album,
produced by Jay Dee. YAY Youth!

video